Καλώς ορίσατε στην ηλεκτρονική τάξη του Δ.Σ Φουρφουρά

Η θεματολογία των βιβλίων της Μελέτης του περιβάλλοντος βρίσκει στο ιστολόγιο μας έναν πιο εξειδικευμένο χαρακτήρα. Projects εμπνευσμένα από τα σχολικά εγχειρίδια θα παρουσιάζονται στη τάξη μέσα από αυτόν εδώ τον διαδικτυακό τόπο. Ουσιαστικά κάθε ανάρτηση θα είναι και μιά διδασκαλία οργανωμένη έτσι ωστε να μη χάνεται στη τάξη χρόνος στην αναζήτηση μέσα στο διαδίκτυο. Ένας ακόμη επίσης στόχος είναι η αποθήκευση των θεμάτων ώστε τα παιδιά να μπορούν να τα επανεξετάσουν όποτε αυτά θέλουν. Αν έχετε κάποια θέματα προς μελέτη θα χαρούμε να τα ακούσουμε.

Τρίτη 7 Δεκεμβρίου 2010

Φαράγγια Μέρος Β'

Η πρώτη διδασκαλία έγινε σήμερα και μπορώ να πω οτι τα παιδιά έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον. Το κομμάτι της παρουσίασης του blog πήρε περίπου 35 λεπτά, ενώ οι δραστηριότητες μετά, που είχαν ως στόχο την δημιουργία φαραγγιού στο χώμα πήρε 10 λεπτά διδακτικού χρόνου συν 20 λεπτά διαλείμματος. Στο δεύτερο μέρος της παρουσίασης για τα φαράγγια θα επικεντρωθούμε στο κομμάτι της δημιουργίας. Έτσι συζητήσαμε τις συνθήκες που χρειάζονται για την κατάσκευη ενός φαραγγιού και ξεινήσαμε.

  1. Το ποτάμι που θα δημιουργούσαμε έπρεπε να ξεκινάει από ένα ψηλό μέρος και να καταλήγει σε ένα χαμηλότερο.
  2. Την πορεία του φαραγγιού θα την προσδιόριζε η ροή του νερού το οποίο ρίχναμε με κουβαδάκια από το ψηλότερο σημείο.
  3. Πάνω στη ροή αυτή του ποταμού τα παιδιά θα σκάβανε ώστε να "τρέξουνε" τον χρόνο δημιουργίας του φαραγγιού.
  4. Τα παιδιά δεν είχαν δικαίωμα να μετακινήσουν τις μεγάλες πέτρες που βρίσκαμε στο σκάψιμο. Θέλαμε έτσι να προσομοιώσουμε κάπως το γεγονός οτι φαράγγι δημιουργείται σε πετρώματα που μπορούν ευκολότερα από άλλα να διαλυθούν ή να παρασυρθούν από το νερό.
  5. Είχαμε δικαίωμα να λερωθούμε όσο θέλουμε. Ήταν άλλωστε τελευταία ώρα.





Στην αρχή οι μαθητές ήταν χωρισμένοι σε 2 ομάδες. Τελικά στο διάλειμμα όλες οι τάξεις ξεκινήσαν και από ένα φαράγγι. Οι μαμάδες του Φουρφουρά σίγουρα θα παραπονεθούν για τα ρούχα αύριο. Μου έκανε εντύπωση το φαράγγι των παιδιών από την πρώτη και την δευτέρα δημοτικού. Δέχτηκαν οδηγίες και εμπλούτισαν την ιδέα με τη κατασκευή μιας λίμνης στο τελείωμα. Η ιδέα αυτή βρήκε απήχηση από όλα τα φαράγγια :) Τελικά όλα συνδέθηκαν σε ένα ενιαίο δίκτυο δημιουργώντας κάτι πανέμορφο. Μια δραστηριότητα που λερώνει αλλά ενώνει τους μαθητές.










Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου